Ομάδα μαθητών του Γυμνασίου Φυλής θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε Διαγωνισμό STEM "LAND ROVER- 4x4 in schools" στους παγκόσμιους αγώνες στο Abu Dhabi

 

Πανελλήνια Διάκριση για το Γυμνάσιο Φυλής στους Εθνικούς Τελικούς 2017, του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Land Rover 4x4 in Schools, που διεξήχθησαν 5 με 7 Μαΐου, στο Εμπορικό Κέντρο The Mall Athens. 

Η εκπρόσώπηση της Ελλάδας σε παγκόσμιους αγώνες διαγωνισμού STEM θα γίνει από ομάδα μαθητών του Γυμνασίου Φυλής. 

 

Οι μαθητές που διακρίθηκαν είναι: 1) Σεβασλίδης Βασίλης, μαθητής της Γ' Γυμνασίου

                                                        2) Μαγγανάς Σταύρος, μαθητής της Α' Γυμνασίου

                                                        3) Μπανανά Χαρά, μαθήτρια της Γ' Γυμνασίου

                                                        4) Λιούκας Ευάγγελος, μαθητής της Γ' Γυμνασίου και

                                                        5) Μπουραΐμης Παναγιώτης, μαθητής της Α' Γυμνασίου

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Βαρδαλάχου Ευαγγελία, Διευθύντρια του Γυμνασίου Φυλής

 

 

Συνολικά κατέκτησαν 5 βραβεία (καλύτερου εκθεσιακού περιπτέρου, καλύτερης ομάδας δημόσιου σχολείου, καλύτερης ομάδας γυμνασίου, καλύτερης φωτογραφίας ομάδας και νικήτριας ομάδας για παγκόσμιους αγώνες) και 2 έπαθλα (νικήτριας ομάδας, καλύτερου χρόνου πίστας αγώνων).

 

 Μετα τα χθεσινά αποτελέσματα, η ελληνική αποστολή στους παγκόσμιους αγώνες 2017 θα αποτελείται από τις 2 νικήτριες ομάδες:

την ομάδα μαθητών του Λυκείου της σχολής Μωραΐτη και του Γυμνασίου Φυλής.

 

Συγχαρητήρια σε όλους τους  μαθητές της Ελληνικής Αποστολής και Καλή επιτυχία για τους Παγκόσμιους αγώνες!!!

 

Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα απαιτητικό διαγωνισμό που συμμετέχουν Γυμνάσια και Λύκεια (δημόσια και ιδιωτικά από όλη την Ελλάδα), φροντιστήρια και ομάδες φοιτητών.  

Η ομάδα μαθητών από το Σεπτέμβριο μέχρι και την ημέρα του διαγωνισμού εργάστηκαν σκληρά με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό. Συναντήσεις 2 φορές την εβδομάδα μετά το σχολικό ωράριο και τους τελευταίους μήνες κάθε μέρα. 

Κατασκεύασαν ένα χειροποίητο 4x4 όχημα με ανακυκλώσιμα υλικά και όλα τα ηλεκτρικά του μέρη αυτόματα αφού πρώτα το σχεδίασαν τρισδιάστατα στον υπολογιστή. Το όχημα διαθέτει αυτόματα φώτα όταν ο φωτισμός πέφτει κάτω από 25lux και ανάβει μπλε led όταν παίρνει κλίση μεγαλύτερη από 25ο. Υπάρχει η δυνατότητα αναρρίχησης σε βράχια, τρέξιμο σε χιόνια, σε λακούβες με νερά και ανεβαίνει σε οποιοδήποτε ανηφορικό εμπόδιο. Έφτιαξαν 3 διαφορετικά αμαξώματα μέχρι να κατασκευάσουν το τελικό που τηρούσε όλες τις τεχνικές προδιαγραφές.

 

 

 Ένα σύντομο χρονικό των 3 ημερών που διαγωνίστηκαν οι μαθητές...

Την Παρασκευή 5 Μαΐου, φορτώθηκαν από το σχολείο ξύλινες κατασκευές για το στήσιμο του περιπτέρου στο Mall

 


Φτάνοντας στο χώρο διεξαγωγής του διαγωνισμού, το 4x4 όχημα πέρασε τον τεχνικό έλεγχο από μηχανικούς της LAND ROVER. Τηρούσε πιστά όλους τους τεχνικούς κανονισμούς και επέτρεψαν στους μαθητές να διαγωνιστούν.

Η επόμενη φάση ήταν το στήσιμο του περιπτέρου με χρονικό περιθώριο 2 ωρών. Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός δεν επιτρεπόταν να βοηθήσει τους μαθητές μόνο να τους παρακολουθεί.

Οι μαθητές του Γυμνασίου Φυλής βραβεύτηκαν για το καλύτερο εκθεσιακό περίπτερο.

 

 

Στις παρακάτω εικόνες φαίνονται οι προσπάθειες των μαθητών...

 

 

 

 

 

 

                                      Η τελική μορφή του εκθεσιακού περιπτέρου του Γυμνασίου Φυλής

 

 

 

Επόμενη φάση ήταν η πίστα αγώνων. Το 4x4 όχημα πέρασε όλα τα δύσκολα εμπόδια, ανάμεσα από κώνους. Δεν έπρεπε να ακουμπήσει τους κώνους, ούτε να τις ρίξει. Υπήρχε χρονικό όριο 500sec.

Οι μαθητές του Γυμνασίου Φυλής πήραν έπαθλο για τον καλύτερο χρόνο πίστας αγώνων, 2,5 λεπτά την Παρασκευή και 3 λεπτά το Σάββατο.

 

 

 

Επόμενη φάση ήταν η προφορική παρουσίαση. Σε μια κλειστή αίθουσα με κριτές, οι μαθητές έστησαν το Laptop, τον βιντεοπροβολέα και παρουσίασαν προφορικά τον τρόπο εργασίας, λειτουργίας, έρευνας και ανάπτυξης του οχήματος ενώ παράλληλα έδειχναν σε παρουσίαση powerpoint όλες τις απαραίτητες εικόνες. Οι κριτές βιντεοσκοπούσαν την παρουσίαση και έπρεπε οι μαθητές να σταματήσουν στα 10 λεπτά ακριβώς, διαφορετικά υπήρχε ποινή. Οι μαθητές ήταν άψογοι και απάντησαν σε όλες τις μετέπειτα ερωτήσεις.

Επόμενη φάση ήταν η μηχανική αξιολόγηση. Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε εξειδικευμένες ερωτήσεις μηχανολογικού τύπου όπως π.χ. τι είναι το μπλοκέ διαφορικό, διαφορετικές τεχνολογίες συστημάτων τετρακίνησης κ.λ.π. Οι μαθητές του Γυμνασίου Φυλής ανταποκρίθηκαν και απάντησαν σωστά όλες τις ερωτήσεις.

Επόμενη φάση ήταν η συνέντευξη στο περίπτερο της κάθε ομάδας από Άγγλο μηχανικό της LAND ROVER, NELSON VALE (International Project Manager), ο οποίος κοινοποίησε το βίντεο στο Land Rover 4x4 in schools UK.

 

 

Επόμενη φάση ήταν η αξιολόγηση του χαρτοφυλακίου (portfolio). Οι μαθητές έγραψαν σε 20 σελίδες Α3 την παρουσίαση ομάδας, εταιρική ταυτότητα, χρονοδιάγραμμα εργασιών, τεχνολογίες και συστήματα σε 4x4 οχήματα, σχεδίαση αμαξώματος, κατασκευή, ηλεκτρικά μέρη, αξιολόγηση & ανάπτυξη, οικονομική διαχείριση, χορηγίες, λίστα χρησιμοποιηθέντων υλικών, βιωσιμότητα, εξωτερικές συνεργασίες, marketing και συμπεράσματα. Το χαρτοφυλάκιο έλαβε εξαιρετική βαθμολογία.

 

 

 

Μετά από 2 μέρες εξαντλητικές και με συνεχείς φάσεις αξιολόγησης ήρθε η μέρα των αποτελεσμάτων την Κυριακή 7 Μαΐου, όπου ήρθε η δικαίωση!!!. Οι γονείς των μαθητών, ο Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, στήριξαν με την παρουσία τους την ομάδα των μαθητών.

 

 

Οι μαθητές της ομάδας "FYLI'S AUTOS" έλαβαν το βραβείο της καλύτερης ομάδας Γυμνασίου.

 

 

Ακολούθησε το βραβείο της Καλύτερης Ομάδας Δημόσιου σχολείου.

 

 

 

Οι μαθητές της ομάδας "FYLI'S AUTOS" έλαβαν στη συνέχεια το βραβείο της Καλύτερης Φωτογραφίας Εβδομάδας Αγώνων. 

 Παρακάτω φαίνονται μερικές από τις φωτογραφίες της ομάδας...

 

 

 

 

 

Στο τέλος, ανακοινώθηκαν οι 2 νικήτριες ομάδες για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στο Abu Dhabi.

Η 2η νικήτρια ομάδα ήταν η ομάδα μαθητών του Γυμνασίου Φυλής, FYLI'S AUTOS όπου παρέλαβαν το έπαθλο και το βραβείο.

 

«Συγχαρητήρια στα παιδιά μου, εύχομαι κάθε επιτυχία και πρόοδο στη ζωή τους. Εργαστήκαμε πολύ σκληρά ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, μέρα-νύχτα για να είναι όλα τέλεια. Ευχαριστώ τους μαθητές μου για τις όμορφες στιγμές που περάσαμε σε όλη την πορεία καθώς και τις οικογένειές τους για τη στήριξή τους. Το έπαθλο είναι πολύ βαρύ στις πλάτες μας, πρέπει να εκπροσωπήσουμε επάξια την ελληνική σημαία στο Abu Dhabi. Ο αγώνας συνεχίζεται και το καλοκαίρι, με εντατικούς ρυθμούς γιατί εκτός των άλλων που πρέπει να ετοιμάσουμε, τα παιδιά πρέπει να μάθουν όλη την ορολογία στις τεχνολογίες συστημάτων 4x4 στην Αγγλική γλώσσα. Μετά από πολλούς μήνες κούρασης, το έπαθλο για μένα είναι ότι τα παιδιά με φωνάζουν "μαμά". Σας αγαπώ και σας πιστεύω ότι θα φέρετε παγκόσμια διάκριση για την Ελλάδα στο χώρο της Τεχνολογίας», τα λόγια της Διευθύντριας του Γυμνασίου Φυλής.

 

Στη συνέχεια ακολούθησαν αναμνηστικές φωτογραφίες...

        Η ομάδα μαθητών "FYLI'S AUTOS" με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό, κ. Βαρδαλάχου Ευαγγελία

 

                      Η ομάδα μαθητών "FYLI'S AUTOS" με γονείς, αδέρφια και εκπαιδευτικούς

 

 

 

                    Η ομάδα μαθητών "FYLI'S AUTOS" με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου Φυλής

 

 

O NELSON VALE (International Project Manager), συμβουλεύει τους μαθητές για την προετοιμασία για τους παγκόσμιους αγώνες

 

 Αναμνηστική φωτογραφία των ομάδων μαθητών του 1ου & 6ου Γυμνασίου Χαλανδρίου και του Γυμνασίου Φυλής

 

Η άποψη των μαθητών για το συγκεκριμένο διαγωνισμό:

Τα οφέλη από τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό "LAND ROVER - 4x4 in schools" είναι πολλαπλά:

  • Απόκτηση γνώσεων φυσικής (ενέργεια, ηλεκτρισμός, ηλεκτρομαγνητικά κύματα, ροπή, σημεία τριβής κ.λ.π.)
  • Απόκτηση γνώσεων στα μαθηματικά και κυρίως στη γεωμετρία (μέτρηση διαστάσεων οχήματος, μέτρηση γωνιών κ.λ.π.)
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων μηχανικής (κατανόηση λειτουργίας μηχανής, συστήματος μετάδοσης κίνησης, συστήματος τηλεχειρισμού, ηλεκτρικού συστήματος,συστήματος ανάρτησης και επιλογή τροχών).
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων πληροφορικής (σχεδίαση 3-D γραφικών στο Solidworks, σχεδίαση site σε πλατφόρμα Joomla, δημιουργία προφίλ σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργία προφορικής παρουσίασης σε Powerpoint, αναζήτηση και εύρεση πληροφοριών από το Internet, άριστη εκμάθηση του Word).
  • Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων: συνεργασία, υπευθυνότητα, σεβασμός στη γνώμη όλων των μελών, ομαδικότητα, αποτελεσματικότητα και αλληλοβοήθεια.
  • Κατασκευή ενός πρωτότυπου αμαξώματος με ανακυκλώσιμα υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον.
  • Δεξιότητες ζωής: δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, βιώσαμε τις εκφράσεις "όποιος βιάζεται σκοντάφτει", "κάθε εμπόδιο για καλό" και "τα αγαθά κόποις κτώνται", μάθαμε μέσα από τα λάθη μας, αντιληφθήκαμε ότι χωρίς οργάνωση, πρόγραμμα και πειθαρχία δεν πετυχαίνουμε τους στόχους μας.
  • Δυνατοί δεσμοί φιλίας στην ομάδα. Μέσα από την ομαδική δουλειά μάθαμε καλύτερα ο ένας τον άλλον, τις συνήθειες του καθενός, φάγαμε παρέα, γελάσαμε και μοιραστήκαμε ανησυχίες.

 

Να σημειωθεί ότι για το Γυμνάσιο Φυλής είναι η 2η Πανελλήνια Διάκριση σε διαγωνισμό STEM. H συγκεκριμένη ομάδα μαθητών πριν ένα μήνα, στις 9 Απριλίου διακρίθηκε  στο "Φεστιβάλ Βιωματικών Δράσεων για μαθητές Γυμνασίου" όπου κέρδισαν ένα τρισδιάστατο εκτυπωτή και ένα πενταήμερο ταξίδι στο Θερινό σχολείο Φυσικής στην Κεφαλλονιά.